Al-Quran

Wednesday, July 8, 2009

Harimau Mati Meninggalkan Belang...

Seminggu ini banyak yang belaku dalam negeri dan juga di luar negeri. Dari penamaan calon di DUN Manik Urai isu PPSMI yang telah dimansuhkan dalam mesyuarat kebinet sebentar tadi (setelah menjalankan ujikaji selama 12 tahun kerana anak aku juga terlibat dalam ujikaji ini) hinggalah ke kematian raja pop dunia Michael Jackson pada 25 Jun 2009. Seorang biasa yang matinya diratapi oleh peminatnya yang terlampau. Orang biasa yang matinya dikatakan setelah beriman kepada Allah pada November 2008. Amin!

MJ akan dijadualkan membuat persembahan yang terakhir dan istimewa dalam abad ini di London tetapi belum pun persembahan itu berjalan beliau telah pun menemui Tuhannya. Raptai persembahan itu telah berlangsung beberapa ketika.

Subhanallah, bagi aku tiada ruginya beliau menemui rabuljalil ketika ini, Tuhan itu maha kaya dan pengetahuannya melitupi sekelian alam memandangkan persembahan-persembahan beliau sebelum ini dan juga kelakuan peminatnya dalam setiap konset yang diadakan. Mungkin Allah mahu memelihara beliau dari kemuflisan iman…
Hari ini dikatankan hari pengkebumian jenazah beliau,wallahualam.

Disini aku selitkan salah satu daripada raptai terakhir beliau.

No comments: